In English
December - 2019
H K S C P S V
  01
02 03 04 05 06 07
09 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31  

SCIXCOM - Tudománykommunikáció tréning, 2019. ősz

Instruktor: Dr. Veszelszki Ágnes

                    (agnes.veszelszki[kukac]uni-corvinus.hu

                    www.veszelszki.hu

                    www.facebook.com/groups/Veszelszki.alumni)


Időpont: 2019. október 11. 09:00 - 15:00

Helyszín: C315 (Közraktár utca 4-6.)

Kutatási kredit: 3

Létszám: 6 – 10 fő

Regisztráció: 2019. október 01. 13:00-tól. Kattintson ide a felület megnyitásához.

                         Tematika PDF verziója itt tölthető le.

Tematika

Téma modul

   1.    A doktori kutatási terület megfogalmazása különböző célcsoportoknak, színtereken

   2.    Konkrét absztrakt

Élmény modul

   3.    Ideális kutató

   4.    Tudományos tapasztalatok

Felelősség

   5.    A kutató mint kommunikátor felelőssége

   6.    Kutatói etikai kódex

Innováció

   7.    Pitch

   8.    Versenyvita és fundraising

A tréning elvégzésének feltételei

 1.    Absztrakt előzetes elkészítése

  • a tréningre jelentkezők készítsenek el előre a témájukból (annak egy részterületéből) egy absztraktot
  • a megírt absztraktot nyomtatott formában hozzák el a tréningre
  • terjedelem: 1500-2000 karakter
  • határidő: október 11.

2.    Aktív részvétel a tréningen

Bibliográfia

Folyamatosan bővülő szakirodalmi lista:
http://www.veszelszki.hu/alhirek-altudomanyossag.html és
http://www.veszelszki.hu/kreativ-iras-irasgyakorlatok-szoevegalkotas.html, különösen:

Aczél Petra 2017: Az álhír. Kommentár a jelenség értelmezéséhez. Századvég 84: 5–25.

Becker, Howard S. – Richards, Pamela 1986: Writing for Social Scientists. How to Start and Finish Your Thesis, Book, or Article. Chicago: University of Chicago Press.

Bennett, Karen 2009: English Academic Style Manuals: A Survey. Journal of English for Academic Purposes 8, 43–54.

Ciampaglia, G. L. 2018: The Digital Misinformation Pipeline. In: Zlatkin-Troitschanskai, O. – Wittum, G. − Dengel A. (eds.): Positive Learning in the Age of Information. Wiesbaden: Springer.

Falyuna Nóra 2017: Az áltudományos szövegek pragmatikai vizsgálata. Esettanulmány a lúgosító diéta példáján. Századvég 84: 85−107.

Kornmeier, Martin 2011: Wissenschaftlich schreiben leicht gemacht für Bachelor, Master und Dissertation. UTB. 4. Auflage. Bern − Stuttgart − Wien: Haupt Verlag.

Lebrun, Jean-Luc 2010: When the Scientist Presents. Hackensack, NJ: World Scientific Publishing.

Sokal, Alan D. 2008: Beyond the Hoax. Science, Philosophy and Culture. Oxford et al.: Oxford University Press.

Veszelszki Ágnes 2016: Academic Writing, wissenschaftliches Schreiben, tudományos írás: Egyetemi hallgatók írásos produktumai – stilisztikai és grammatikai szempontból. In: Feld-Knapp Ilona (szerk.): Grammatik. Cathedra Magistrorum − Lehrerforschung, 3. Budapest: ELTE Eötvös József Collegium, 286−305.

Veszelszki Ágnes 2017: Az álhírek extra- és intralingvális jellemzői. Századvég 84: 51−82.

Vraga, Emily K. − Bode, Leticia 2017: I do not believe you: how providing a source corrects health misperceptions across social media platforms. Information, Communication & Society 17/04/2017. 1−17.

 

 

Utolsó frissítés: 2019.09.26.